torsdag 5 maj 2011

Kvinnor kan!

Att välja sin väg ! nyutkommen bok om kvinnliga företagare. En bok som gör mig glad! En bok som kan inspirera andra kvinnor att ta steget ut i det okända och satsa på eget företag.
När kvinnor ofta slår i glastaket på karriärens klätterstege. När bolagsstyrelser och VD poster mest består av män. Då kan kvinnor visa att det finns andra vägar att forma sin egen karriär på egna villkor.
Jag är för övrigt övertygad om att också VD rummen och styrelsestolarna så småningom kommer att besättas av flera kvinnor. Kvinnor studerar och tar för sig i snart sagt alla sammanhang, kompetenserna breddas. Framförallt kan knappast bolag som vill utvecklas in i framtiden bortse från att de behöver kvinnlig kompetens , att vi kvinnor och män är två delar som tillsammans blir en bra helhet till förmån för balanserade bokslut och höga försäljningssiffror.
Jag har bläddrat ( ännu bara hunnit bläddra) i min nya bok, och konstaterat att här framträder starka kvinnor som med målmedvetenhet byggt upp sin verksamhet och som envist tågar på. Jag vet det också personligen eftersom jag känner eller känner till de flesta, Jag är glad över alla som vågat språnget att bygga upp ett företag och satsa på sin egen förmåga. Och jag är glad över alla som följer efter bland annat inspirerade av dem som nu visar fram fötterna.Tack ! Ester Miiros för ett fint arbete med boken och med ditt arbete som inspiratör för oss andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar