fredag 1 april 2011

Första april

Blogg har varit under planering länge, länge....och idag fredagen den första april tar också jag steget ut i bloggosfären. Inget skämt det här, utan allvarligt menat! Förhoppningsvis ska jag få (ta!) tid att regelbundet skicka ut mina tankar i nätet för allmänt beskådande och begrundande.
Idag har många frågor passerat och sysselsatt mina tankar, i ett lantråds huvud ska rymmas många frågor samtidigt och det gäller att  sortera bort vartefter. Stannar allt kvar blir det överfullt till slut.
Kommande lagframställningar, utkomststöd, hemvårdsstöd, jordförvärv, hembygdsrätt, sjöfartsmuseum, kollektivavtal, polisorganisation, demilitarisering och revision. Några teman för diskussioner under dagen.

Nu är det dags att ta helg snart och som avslutning på arbetsveckan fick jag besked från centralkriminalpolisen att de inte kommer att utreda huruvida jag begått brottslig gärning i samband med de aktuella fornminnesärendet. Polisanmälan som riktades bland annat mot mig kommer alltså inte att föranleda några åtgärder från polisens sida.

Jag återkommer när jag börjar få ordning på bloggen.... Vi hörs.
  

2 kommentarer:

  1. Hej Viveka, öppnade blogg i förra veckan och såg att du var på gång.jag har inte meningen att skriva i min alla dagar men en gång i veckan borde man fixa. Ha de gott så hörs vi

    SvaraRadera
  2. HejRegina!
    Vad trevligt att vi nu kan "blogga ikapp" och utmana varandra att sköta uppdatering av bloggen.

    SvaraRadera